jueves, 20 de abril de 2023

Quarta setmana - Alexandre Rodríguez

 Aquesta quarta setmana he tingut l'oportunitat d'encarregar-me dels cargols. Primerament, no tenia idees per fer experiments innovadors, em donava la sensació que tots els temes a investigar ja s'havien explotat prèviament. Finalment, se'm va acudir que, fer un experiment que impliqués l'habitat, i no tan sols els cargols com a subjecte d'investigació, i vaig pensar que seria una bona idea implementar nous elements al terrari, en aquest cas, tres cigroneres. De tota manera, aquesta idea era només el primer pas per dissenyar l'experiment en la seva totalitat, encara em faltava un dubte i una hipòtesi per contrastar, per tant, vaig plantejar-me el següent dubte: "Si les cigroneres creixen en el mateix hàbitat que els cargols, aquests les deixaran crèixer o es menjaran la tija?". Sent la meva respectiva hipòtesi que els cargols es menjarien la tija tan bon punt com creixéssin.

Un cop decidit, vaig plantar els tres cigrons en un punt del terrari, i regant-los periòdicament cada dia amb una quantitat molt lleugera d'aigua, només quedava observar el resultat.




Un cop les cigroneres van treure el cap pel terrari, vaig poder observar que els cargols no en feien gaire cas, en cap moment s'hi van apropar ni van impedir el creixement de cap de les tres plantes. Per tant, contestant la meva hipòtesis, puc afirmar que els cargols, durant els primers instants del seu creixement, han permès l'evolució de les cigroneres.


Mentre creixien les cigroneres, vaig decidir aplicar un altre experiment que em permetés observar la conducta dels cargols. Per fer-ho, vaig decidir disposar quatre tipus d'aliments en cada racó del terrari, fent així un racó per verdures (enciam i pastanaga), un altre per fruita (poma), un altre per lactis (formatge) i un altre per hidrats (pà triturat). La hipòtesi que vaig plantejar abans de fer la observació, va ser que, basat en els comportaments que havia vist fins el moment dels cargols, els seria indiferent el racó al qual anar si hi havia menjar, perquè no m'havien demostrat rebutjar cap dels aliments que els vaig proposar.

Finalment, després d'uns dies observant les conductes dels cargols, vaig poder apreciar que la seva preferència era molt dirigida al racó de les verdures, lleugerament cap al de les fruites, i en cap moment van tocar el racó dels lactis ni el dels hidrats. Desmentint així les meves hipòtesi i demostrant, un cop més, que estava equivocat.











No hay comentarios:

Publicar un comentario