lunes, 17 de abril de 2023

Tercera setmana - Laura Conejos

Quan la meva companya Laia em va portar els cargols em va deixar una conclusió final i era que els veia desitjosos de sortir fora i gaudir una mica més d'aire. Encomanada aquesta tasca vaig decidir partir la meva investigació d'aquí. Per fer-ho deixava els cargols amb la tapa descoberta durant hores cada dia, amb la meva supervisió i vaig decidir remodelar el seu hàbitat per tal que tingués més aire a dins.

El que vaig notar en obrir la tapa és que al principi tots els cargols pujaven a la cantonada i començàvem a donar voltes pel fil de l'hàbitat, però encara no sortien fora. Jo pressuposo que és pel canvi, no només el canvi de mobilitat i haver-los de transportar sinó que cada llar és diferent i els cargols han de notar les canvia d'humiditat i temperatura, entre d'altres. Jo els anava canviant de lloc per casa perquè poguessin gaudir tant d'ombra com de sol i també veure en quin lloc sortien més. Vaig veure que a la meva habitació no sortien de l'hàbitat com a tal, però que a altres llocs sí que s'aventuraven a sortir i "intentar" escapar-se.           



Jo els vaig tenir la Setmana Santa i tenia l'oportunitat de fer una observació tot el dia sense haver d'anar a la Universitat o a treballar, per això vaig decidir començant a fer una investigació i veure si la hipòtesi de la meva companya era vertadera. Després d'observar-los una setmana i realment veure aquesta necessitat de sortir fora i respirar aire, vaig decidir fer una finestra a la tapa del recipient per tenir molta més ventilació. Com no podia ser oberta aquesta finestra perquè si no s'escapaven els cargols vaig decidir posar una malla amb forats oberts, però petits per tal que passi l'aire, però no els cargols.

La vaig fer en un dia i vaig fer una segona observació a la setmana següent, vaig poder veure com realment els cargols estaven molta més estona a la terra o a l'altra part sense enfilar-se a les cantonades en cerca d'aire. No estaven tot el dia a la tapa com els primers dies sinó que gaudien de la terra, fins i tot un es va quedar un dia sencer a la terra dins de la closca sense necessitat de buscar aire.




Fent tota aquesta investigació i experimentació sí que em van sorgir dubtes que vaig passar als meus companys i companyes per si els servia per a la seva experimentació. Jo els vaig comunicar que sentia que els cargols estaven avorrits i desanimats, no veia molt moviment i que potser podien fer alguna cosa per canviar-ho.

Com a apunt, també puc dir que crec que vaig ser l'única fins ara que va tenir l'oportunitat de veure interaccionar els cargols amb un altre ésser viu, en aquest cas la meva gata Kya, com hi eren a la meva habitació amb la tapa treta, moltes vegades la meva gata s'apropava. La veritat és que no vaig trobar cap problema entre els dos, la meva gata no va fer res i el cargol va continuar amb el seu camí sense cap inconvenient.





No hay comentarios:

Publicar un comentario