lunes, 27 de marzo de 2023

Primera setmana - Antoni Meca

L'ésser viu subjecte a l'estudi és, tal i com s'ha descrit a l'entrada anterior, els cargols que hem volgut salvar per tal de poder donar-los una vida i un habitat adaptat a les seves necessitats amb l'objectiu de complir amb les condicions bàsiques de supervivència. Ens sembla un subjecte d'estudi molt interessant que pot arribar a tenir un gran potencial envers el fet d'experimentar diverses condicions, d'això es pot extreure un resultat i unes conclusions que poden arribar a ser sorprenents.

Els cargols conviuran en un hàbitat en el qual poden trobar totes les condicions necessàries per la seva supervivència, com per exemple menjar, aigua, terra i aire. Per començar, un dels factors a comentar és la necessitat de substàncies líquides, ja que no els hi he posat aigua, només he anat regant el menja i la terra de la qual disposaven. He pogut observar com els cargols obtenen de l'ambient i dels elements amb els quals tenen contacte l'aigua suficient com per a poder hidratar-se i viure sense problemes. A més, al ser un espai tancat a vegades l'hàbitat es trobava en un estat humit molt elevat. 

La meva experimentació principal s'ha basat en els aliments i el que pot arribar a agradar més als cargols i quins són aquells que els hi criden més l'atenció. Per poder fer això em vaig basar en l'observació mitjançant un petit experiment que explicaré a continuació.

Per començar, vaig agafar un tros de paper blanc de la cuina i vaig posar a cadascuna de les puntes un tipus d'aliment diferent. Els aliments són:

- Plàtan 
- Iogurt 
- Poma 
- Pebrot 
- Pastanaga 
- Farina 

A continuació, vaig posar un cargol al mig del full de paper envoltat de tots els tipus de menjar, així vaig anar repetint el procés amb tots i cadascun dels cargols.

S'ha de dir que jo pensava que anirien cap a la farina o la pastanaga, però el resultat va ser molt diferent. Un apunt important és que la farina se'ls hi dona quan s'han de purgar perquè es puguin menjar. Posteriorment, una vegada vaig acabar l'experiment vaig poder contrastar els resultats amb les meves hipòtesis plantejades prèviament i vaig poder extreure les conclusions següents. Els cargols majoritàriament es dirigien cap a la fruita per poder alimentar-se sobretot cap al plàtan, s'ha de comentar que només un cargol es va menjar el iogurt de maduixa, però la resta anaven tots cap al plàtan.

Per finalitzar, vaig posar tots els aliments a l'hàbitat perquè tinguessin temps per poder provar-ho tot i així va ser, es van menjar tots i cadascun dels aliments, però el que més ràpid van ingerir va ser el plàtan i la pastanaga.


No hay comentarios:

Publicar un comentario