lunes, 10 de abril de 2023

Segona setmana - Laia Grau

Després de tenir els cargols una setmana, en Toni em va comentar que havia creat un hàbitat per als cargols i com els havia cuidat aquella setmana. Jo després de veure l'hàbitat i escoltar les hipòtesis i les observacions del meu company em vaig fer la pregunta "Necessitaran algun espai sense terra?". Jo he vist moltes vegades cargols pel carrer i no hi havia terra a prop, per tal de representar millor la seva vida i veure si el seu comportament canviava vaig decidir fer l'experiment de dividir el terrari en dos, la part amb terra i la part sense. 


Vaig poder veure com molts dels cargols es quedaven a la part sense terra, i sobretot menjaven més en la part en la qual no hi havia terra. Aquí podeu veure un grup de cargols reproduint-se, suposo, a la part sense terra, Així i tot, sí que hi havia cargols a la part amb terra, però no la majoria, no tenim una raó específica per aquest fenomen, pot ser el tipus de terra o la humiditat d'aquesta. 


Com vaig observar clarament aquesta primera pregunta que em vaig fer, vaig decidir posar un tap amb aigua per veure si ells mateixos anirien a beure aigua o necessitaven l'ésser humà, en aquest cas, per tenir aigua. La veritat és que no hi anaven molt a aquest tap, no sé si per ser petit o perquè no entenien que hi havia aigua, la conclusió és que hem de subministrar l'aigua d'una altra manera. 

Com a reflexió final i el comentari que passo a la meva companya és una observació que he fet, els cargols volen sortir del terrari, necessiten més aire de fora, sempre hi són o a la tapa o intentant escapar-se. Quan obro la tapa el primer que fan és enfilar-se i intentar sortir. 






No hay comentarios:

Publicar un comentario